søndag den 25. januar 2009

STRIKKEPINDENDE GLØDER.


I denne uge har der rigtigt været gang i strikkepindende.
Sidste år strikkede jeg en halsvarmer til Kristine da hun skulle på skiferie - og nu skal hun afsted sammen med Rosa og Claus. Derfor syntes hun at det var synd at de skulle fryse og bestilte halsvarmere til dem også. I første omgang takkede Claus nej, så jeg gik igang med den til Rosa - efter samme model som Kristines.




Mønster : Frit efter Kari Hestnes "Lille Blomst" fra bogen: "Tilbehør - prikken over i'et."

Størrelse: Dame.

Garn: "MerinoSilk" fra "Hjertegarn". 60% uld, 20 % silke, 20 % bambus - med dobbelt garn.

Pinde: Nr. 3½

Til: Rosa


Torsdag aften ringede Rosa - Claus havde hørt at der blev ned til - 14 grader i Østrig - Kunne jeg stadig nå at strikke en til ham?

Så fredag gik turen til garnforretningen efter garn og så blev der strikket en til ham også. Den er strikket efter samme "mønster" , unden huludtagning og er vendt anderledes. Her er Jens Peter som model.


Mønster: som ovenfor.

Størrelse: Herre.

Garn: "Soft Line" fra "Mayflower" - 50% uld, 50% mikrofiber - med dobbelt garn

Pinde: 3½ og 4½

Til: Claus - og Dennis

Claus' bror Dennis skal også med på turen - og han skal da ikke fryse så derfor er jeg igang med at strikke en til ham også - jeg har heldigvis en håndboldkamp og en fodboldkamp til at få den færdig i, så det skal jeg nok nå.

Ingen kommentarer: