torsdag den 19. juli 2007

Foreløbigt strik i 2007.

I efteråret 2006 var vi en tur i Husum i Tyskland og her fandt jeg en lækker rest strikstof - købte garn der passede til og da vi kom hjem omdannede jeg det hele til en lækker trøje/jakke.
Fra starten var min ide at ærmerne skulle strikkes, men jeg fandt noget uldboucle til ærmer og belægninger.
Det er blevet en rigtig dejlig jakke, men lukningen med broche er ikke optimal, så når den igen skal i brug til efteråret skal jeg have lavet en ny lukning.

Mit næste project var en "Firkantvest".
Den oprindelige vest er strikket i gotlandsk pelsuld, men jeg valgte at strikke min i silkegarn fra Netto, og det er blevet en super dejlig vest, som er skøn både sommer og vinter.


I julegave fik jeg en dejlig brun tweed-nederdel og da jeg en dag faldt over denne Onion-bluse, var jeg ikke i tvivl om at det var den der skulle være mit næste projct, og selv om den var lidt "pebret" i prisen, har jeg ikke fortrudt et øjeblik.



Det næste jeg gik igang med var en jakke i silketweed - den er rigtig dejlig, men desværre lidt for lang på ærmerne, så også her er der lidt justering der venter.


Ingen kommentarer: