fredag den 27. juli 2007

Sommerstrik fra HO

På en tur til Tyskland købte jeg et strikkeblad "Sabrine" - hvor der er mange skønne modeller


Særligt denne model havde jeg lyst til at gå i gang med - selv om jeg aldrig før havde prøvet at strikke efter en tysk opskrift før.
Så nu gik jagten ind på at finde garn til trøjen.
På et træf med "Rokken" til "Hostrik" var jeg heldig at finde noget dejligt garn i bomuld/bambus, så nu var det bare om at komme igang.

Trøjen blev hurtigt færdigstrikket, men det sidste arbejde med at sy sammen, ja det trak ud, så først her i juli blev den helt færdig.
Den var desværre lidt løs i halskanten, men efter at have trukket et elastik igennem den, sidder den nu helt fint.
Det er blevet en dejlig trøje, og det er ikke sidste gang jeg strikker det mønster - og heller ikke sidste gang jeg strikker efter tysk opskrift.



Her har i mig så i den færdige trøje.

En lille sjov historie knytter sig til trøjen.

Da vi her i uge 28 igen var en tur i Tyskland - denne gang i den sydtyske by Crailsheim, fandt jeg en garnbutik. Mens jeg gik rundt og kiggede, kunne jeg fornemme at ekspeditricen og en kunde talte om mig og selv om mit tyske ikke er det allerbedste, kunne jeg ikke lade være med at "blande" mig.
Jeg fortalte at jeg var fra Danmark og at trøjen var strikket fra et tysk blad - som de tilfældigvis havde liggende. Jeg fik mange tyske roser for min trøje, så jeg var da lidt stolt da jeg forlod forretningen - med nyt garn til endnu en model fra "Sabrine" - en bolero i ribstrik.

Ingen kommentarer: